Wystartowała platforma LeasinGOnline i GObot - pierwszy chatbot wspierający zakup leasingu online

Innowacyjna platforma LeasinGOnline oraz GObot - pierwszy czatbot wspierający zakup leasingu online przez Messengera - to najnowsze rozwiązania, które wprowadziła dziś (9.12.2019) spółka GO-leasing, największa partnerska sieć brokerów leasingu w Polsce. Decyzję o przyznaniu leasingu przy wykorzystaniu tych narzędzia klienci otrzymują w niespełna minutę.

Mechanizm wprowadzonych przez GO-leasing narzędzi polega na tym, że o dowolnej porze zainteresowani wzięciem leasingu mogą poznać decyzję leasingową w niespełna minutę. Z narzędzia na raz może korzystać dowolna liczba klientów. Zarówno przez webową platformę LeasinGOnline, jak i przez GObota na Messengerze, klient w kilka sekund wyliczy ostateczną ratę leasingu, złoży wniosek online i przedstawi klientowi wstępną decyzję firmy leasingowej. „Osoba, która otrzyma pozytywną decyzję, będzie mogła w ciągu 12 godzin podpisać umowę, nie w obecności kuriera, czy poczty, lecz bezpośrednio z naszym przedstawicielem i jeśli będzie taka potrzeba dopyta o szczegóły, czy uzyska odpowiedzi na dodatkowe pytania wprost u eksperta leasingu” – mówi Grzegorz Olszewski, prezes firmy GO-leasing .

Za pomocą nowych narzędzi można wziąć w leasing dowolny przedmiot, od ekspresu do kawy, przez maszyny rolnicze, sprzęt medyczny, czy wyposażenie dla gastronomii po samochody, te popularne, jak i najbardziej luksusowe, tak nowe, jak i używane. W Polsce to właśnie samochody są najczęściej leasingowanym przedmiotem.

LeasinGOnline oraz GObot daje szybką decyzję leasingową nawet na auto używane, które klienci sami wypatrzyli na rynku. Ponieważ na dobre używane auta często bywa wielu chętnych szybka decyzja leasingowa daje klientom pewność, że nikt nie sprzątnie im wypatrzonego samochodu sprzed nosa” – mówi Olszewski.
Według raportu Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR, tylko w pierwszym półroczu br. sprowadzono do Polski milion samochodów używanych, a do ich grona należy doliczyć już te które jeżdżą po polskich drogach, spora zaś część kupujących, chce je sfinansować właśnie leasingiem.

„Zarówno platforma LeasinGOnline jak i chatbot GObot powstał jako odpowiedź na potrzeby klientów, którzy bardzo często próbowali się z nami skontaktować wieczorami, czy w dni wolne od pracy” – tłumaczy Rafał Kiewisz, dyrektor marketingu GO-leasing, a zarazem pomysłodawca i współtwórca GObota.

Nowe narzędzia, a zwłaszcza GObot są także odpowiedzią na zmieniające się społeczeństwo, w którym decyzje zakupowe usług finansowych podejmowane są przez tzw. pokolenie milenialsów, dla których czas realizacji usługi jest kluczowy. „Dziś tzw. lead response time, czyli średni czas odpowiedzi na pytanie zadane przez użytkownika za pomocą formularza kontaktowego, maila, czy przez telefon, nie może trwać dłużej niż kilka minut, aby w ogóle myśleć o docelowej transakcji. My podnosimy poprzeczkę i chcemy, by tak jak popularne rozmowy przez komunikator, również odpowiedź na zapytanie i realizacja leasingu była natychmiastowa, online i dostępna na wyciągnięcie ręki” – mówi pomysłodawca GObota.

Z badań NapoleonCat wynika, że z Messengera korzysta w Polsce ok. 12 mln osób, co przy ok. 24 mln aktywnych użytkownikach Internetu sprawia że z bota skorzystać może statystycznie co drugi internauta w kraju. Dla tych więc, którzy nie korzystają z rozwiązania firmy Facebook, twórcy GObota przygotowali platformę LeasinGOnline by równie szybko przejść proces zakupu.

Już za chwilę udostępnione zostaną kolejne funkcjonalności. Pojawi się opcja wsparcia klientów, którzy szukają auta czy jego finansowania w formule tzw. leasingu all inclusive, czyli coraz bardziej popularnego wynajmu długoterminowego. Klienci będą mogli też wkrótce obliczyć ratę kredytu, czy zakupić ubezpieczenie od szkody całkowitej GAP. Trwają też prace, by z rozwiązania GObota czy platformy LeasinGOnline mogły też korzystać osoby fizyczne, czyli konsumenci.Nowe narzędzia, a zwłaszcza GObot są także odpowiedzią na zmieniające się społeczeństwo, w którym decyzje zakupowe usług finansowych podejmowane są przez tzw. pokolenie milenialsów, dla których czas realizacji usługi jest kluczowy. „Dziś tzw. lead response time, czyli średni czas odpowiedzi na pytanie zadane przez użytkownika za pomocą formularza kontaktowego, maila, czy przez telefon, nie może trwać dłużej niż kilka minut, aby w ogóle myśleć o docelowej transakcji. My podnosimy poprzeczkę i chcemy, by tak jak popularne rozmowy przez komunikator, również odpowiedź na zapytanie i realizacja leasingu była natychmiastowa, online i dostępna na wyciągnięcie ręki” – mówi pomysłodawca GObota.

zdjecie2

Na razie, nie ukrywamy, że przez nasze nowatorskie narzędzie chcemy pobudzić do korzystania z leasingu najpierw samych przedsiębiorców, do których bezpośrednio skierowany jest GObot i platforma LeasinGOnline. Jak się bowiem okazuje jeszcze nie wszystkie firmy w Polsce znają i stosują tę formę finansowania swoich inwestycji co pokazuje dynamika branży leasingowej, która w tym roku dodatkowo mocno hamuje” – mówi prezes Grzegorz Olszewski.

Według najnowszego raportu Związku Polskiego Leasingu (z 6 grudnia), w ciągu trzech pierwszych kwartałów 2019 r. firmy leasingowe sfinansowały aktywa inwestycyjne o łącznej wartości 56,9 mld zł. przy ujemnej dynamice rynku na poziomie -2,4% rok do roku. Prognoza wyników branży leasingowej pokazuje wyhamowanie po 6 latach intensywnego rozwoju rynku. Dynamika sektora leasingowego na koniec 2019r. może wynieść -4,5% r/r.

Czy w ślad za GO-leasing pójdą za chwile inne firmy leasingowe?

„To pewne. Według różnych badań wynika, że w najbliższym czasie aż 78% firm na świecie będzie wykorzystywało boty w swojej działalności, jednak wartością niezmienną będzie profesjonalny doradca, który nie tylko szybko policzy dla klienta ofertę, ale i doradzi mu, a nawet czasem odradzi skorzystania z danego rozwiązania finansowego. Na chwilę obecną cieszymy się jednak, że nasze rozwiązanie z innowacyjną wyszukiwarką i możliwością zakupu niemal każdego środka trwałego możemy przedstawić jako pierwsi – dodaje Olszewski.

GO-leasing wprowadził na rynek platformę LeasinGOnline oraz GObota 9 grudnia 2019 r., w przeddzień Światowego Dnia Bota.

Zarówno GObot jak i LeasinGOnline działa jako rozwiązanie centrali spółki, ale na początku przyszłego roku rozwiązania zostaną włączone do oferty wszystkich oddziałów sieci GO-leasing.

GO-leasing, to największa partnerska sieć brokerów leasingu, która działa od blisko 7 lat na terenie Polski. W blisko 60 oddziałach we wszystkich województwach w kraju wsparcia udziela klientom ponad stu doświadczonych doradców.