mBank wzmacnia się w leasingu

mLeasing, należący do grupy czwartego co do wielkości banku w Polsce, sfinalizował zakup 100 proc. udziałów w LeaseLink. Dzięki temu wzmocni się w sektorze małych i średnich firm.

Wartość transakcji to prawie 32 mln zł. Obecnie nie jest planowane połączenie obu firm, marka przejmowanego podmiotu pozostanie na rynku. mLeasing, który według danych Związku Polskiego Leasingu w 2018 r. zajmował czwarte miejsce na rynku pod względem wartości sprzedaży, wzmocni się w finansowaniu aktywów o niższej wartości. 

LeaseLink to fintech specjalizujący się w usługach płatności leasingiem, oferuje swój produkt przede wszystkim w internecie – czyli tam, gdzie klienci kupują coraz więcej. Jest to płatność leasingiem, analogiczna do popularnej w bankowości płatności przelewem (pay-by-link). Dzięki LeaseLink, przedsiębiorca może błyskawicznie sfinansować zakup aktywa niezależnie od czasu i miejsca transakcji oraz bez papierowych dokumentów.

– Kupujemy firmę, która ma unikalne kompetencje w finasowaniu mniejszych aktywów. Jej model biznesowy umacnia pozycję mLeasingu w segmencie MSP i finansowania zakupów, niezbędnych do prowadzenia biznesu. Chcemy, by klienci, dzięki współpracy z nami, mieli więcej czasu na sprawy ważne z punktu widzenia ich firmy – mówi Cezary Raczyński, prezes mLeasingu. Jego zdaniem model biznesowy LeaseLink dobrze pasuje do mLeasingu. - Z firmy wyspecjalizowanej w finansowaniu korporacji, zmieniliśmy się w spółkę, która potrafi obsługiwać również mniejszych przedsiębiorców – dodaje Raczyński.

LeaseLink to spółka założona przez Wojciecha Kazimierskiego i Marcina Grodowskiego w 2015 r. Firma chwali się, że zbudowała pozycję lidera leasingu on-line w segmencie transakcji nisko nominałowych. Usługi oferuje przez bliska dwa tysiące sklepów internetowych, w tym te największe, takie jak: Allegro, MediaMark, RTV Euro AGD oraz sklepy stacjonarne, m.in. Centrum IKEA dla firm i FotoJoker. Spółka zapewnia, że dzięki cyfrowej technologii przedsiębiorcy mogą skorzystać z leasingu w ciągu kilku minut przez 24 godziny na dobę na dowolnie wybrane zakupy środków trwałych o wartości od 1 do 50 tys. zł.

– Jesteśmy przykładem fintechu, który z jednej strony rywalizował o klientów z grupami bankowymi, a z drugiej także współpracował z nimi. Teraz staje się częścią jednej z największych polskich instytucji finansowych, aby jeszcze skuteczniej rewolucjonizować branżę leasingową i e-commerce. Ta transakcja to dobra wiadomość dla klientów, partnerów i naszych pracowników – będziemy jeszcze mocniejsi i jeszcze lepsi – mówi Wojciech Kazimierski, prezes LeaseLink.

Autor: Maciej Rudke

https://www.rp.pl/Banki/190309432-mBank-wzmacnia-sie-w-leasingu.html